Kärlek som vänder en upp och ner


Från voxbyopal.se
”Jag” är på väg från Malmö till Falun för att börja plugga på högskolan. Det är mycket som är för första gången; egen lägenhet, långt hemifrån, nya vänner. Det känns både läskigt och bra, skönt att kunna börja från början utan att folk har förutfattade meningar om en.

Redan på introduktionen första dagen ser hon in i ögonen på en person som hon bara måste lära känna, Dena. Plötsligt går det inte att koncentrera sig på något annat än att komma nära Dena på olika sätt; genom gemensamma kompisar, på fest, på Facebook. Det är något särskilt med Dena.


Allt jag inte sa av Yrsa Walldén är en finstämd kärlekshistoria, inte utan komplikationer, men med en varm känsla. Jag kom ofta på mig med att bli rörd, behöva stanna upp i den innerliga känslan som beskrivs.


Det här är författaren Yrsa Walldéns första roman och jag ser fram emot att läsa mer av henne. Hon har ett sätt att beskriva känslor som är enkelt och träffsäkert på samma gång.

Annika, bibliotekarie Lindeskolan